Parfait Surprise

Okej jag tror att jag har bestämt mig nu för telefon, i alla fall för vilken jag är sugen på. Det blir nog en HTC Wildfire. Eller kanske Ericsson x8. Men det lutar nog mer åt HTC... tror jag. Nu ser jag att inte så många varit inne och läst här över helgen, det verkar vara mer utav en vardagssyssla, något ni kanske gör på jobbet eller mitt i pluggstunden. Därmed ingen kommentar på vilken telefon jag bör välja. Men jag förlåter er för den här gången, men jag måste säga att jag tyckte bättre om mina läsare förr. Jag bläddrade här om dagen tillbaka i min blogg till förra och förrförra hösten, och under vissa perioder fick jag minsann kommentarer på varje inlägg! Good times.
Även om jag kommer bestämma mig för HTC så är det inte färdigt där, onej då återstår ytterligare två beslut. Vilket abonnemang (är Telias täckning bättre än Tele2 när man ska mobilsurfa?) och vilken färg (svart, vit, röd eller mocca). Jag är sååå dålig på att bestämma mig för sådana här saker. Det här kommer nog ta ytterligare ett år.
Idag ska jag på introduktion för B-uppsatsen och efter det ska jag om min skriv-kompis brainstorma om vad vi ska skriva om.
Just det, efterrätten jag var så taggad inför... Jag gjorde den igår. Den blev ingen jättesuccé. Jag tror att jag hade i för mycket grädde. Jag skar nämligen ner på antalet ägg. Jag halverade receptet och reducerade äggen lite ännu mer, och jag skulle nog ha reducerad grädden ännu ännu mer. Men om man drar ner lite på grädden så kan den nog bli god. Varken jag eller käre J är så stora fans av smaken av vispgrädde så det var nog lite där det sprack. Men jag ska ge er receptet i alla fall, för den har nog en himla potential om man gör om och gör rätt!

Antal portioner: 4
Ingredienser

3 dl grädde
2 st äggulor
1 dl florsocker
150 g marianne, mintkarameller
Jordgubbar
Mjölkchoklad

 

Gör så här

Parfait
Vispa grädden så den blir tjock men inte för tjock.

Vispa äggulorna och florsockret i en annan bunke.

Mixa mariannekaramellerna till mindre bitar.

Rör sedan ihop dessa ingredienser.

Fördela smeten i valfri form och ställ sedan in i frysen.

Ta ut dem en liten stund innan servering.

 

Chokladnät
Smält chokladen över vattenbad.

Spritsa eller häll ut med en sked, i ett rutmönster på smörpapper.

Låt svalna.

Servera parfaiten med jordgubbar och chokladnät.





Jag får be som hemskt mycket om ursäkt för att det inte existerar några styckesindelningar i texten. Hur många gången jag än trycker på Enter så blir det inget hopp, och jag har lite taskigt tålamod med datorer så jag ger upp.





Kommentarer
Postat av: Mam

Jossan Var det verkligen 2 ST äggulor ????

2010-11-08 @ 11:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0