Tur att Jag är perfekt...

Jag har för mig att jag för ett tag sedan hade ett dagens gnäll, för att få ur mig irritationen som vissa människor skapar. Idag ägnar jag denna punkt åt de nedriga människorna som inte förstår något. De som står precis utanför tunnelbanedörrarna när de öppnas och alla andra ska ut. En gång flyttade de inte ens på sig. Hur tänker man då? Samma sak gäller med hissar. I 99% av fallen är det ju alltid någon/några som ska ut ur hissen innan den kan fyllas med nytt folk. Men det här förstår alltså inte en del, utan står precis utanför dörrarna och trycker och är precis på väg att klampa in innan de upptäcker att det finns fler människor än de själva. Det är samma personer som sedan kliver in i hissen först av alla och ställer sig längst fram, precis vid dörrarna, för att försäkra sig om att de även ska komma ut först av alla. Då får man klämma sig förbi dem, alternativt blänga tills de förstår. Suck. Vad ska vi göra med dessa människor?

Men för att inte vara alltför negativ så måste jag ju väga upp detta med någon fint och positivt! Så att vi alla blir glada! Det första jag då kommer att tänka på ät ju det uppenbara, det som jag nämnde även häromsistens – Det faktum att det snart är jul! Inte bara själva julen är på väg, utan även ledigheten, mysigheten, familjemyset, goda maten, leka och busa, doften av julgran, dra ut en visdomstand, knäck, bakning, glögg, sällskapsspel och allt myspysigt som hör till! Mmmmm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0