Baby it's Cold Outside

Idag jobbar jag , därför bloggar jag (nästan rim). Oerhört lite att göra idag, men jag roar mig själv med att sortera pennor, pilla bort nagellack från fingrarna (jag missade naglarna lite imorse), och filosofera. Ibland ringer det, och ibland får jag saker att göra. Men inte ofta inte. Frågan är dock om jag verkligen vill sluta och lämna kontoret idag? Det var inte långt ifrån att jag sprang till Arlanda Express imorse när jag ändå befann mig på T-Centralen. Skitvädret var inte att leka med, och för varje regnblandad snöflinga som prickade mitt i ögat eller letade sig in innanför jackan blev jag bara mer och mer irriterad. Ska det vara såhär? Jag läste en krönika av Alex Schulman en gång, som jag kanske redan berättat om... Skit samma, jag berättar igen i så fall. Han skrev mening efter mening om hur fantastiskt det är på sommaren och hur härligt allt är, och så avslutade han med typ:

”...och någonstans sitter en farbror i himlen och hånskrattar åt oss svenskar och säger: Nejmen det var ju inte meningen att ni skulle BO där!

Där satt den Schulman. Precis så tror jag också att det är. Men sluta klaga då tänker ni. Jag försvarar klaget med att jag ALDRIG klagar över värmen på sommaren. Jag må ha varit nära att svimma av värme i Rom i somras, jag må ha simmat i mitt eget svett, men klaga, mina vänner, det gjorde jag icke. Jag försvarar även mitt vinterklag med att en vacker dag ska jag pysa iväg från vintern (efter jul såklart) och stanna i värmen ända tills det är varmt här hemma i Sverige igen. En vacker dag.

I helgen var jag på en liten kort visit i Örebro, men hann ändå med en hel del; myskväll med räk- och krabbfrossa och Idol med päronen, julklappsköp, festligheter och släktkalas (pojkens släkt, inte min).  En fantastiskt festlig liten helg. Innan helgen hann jag även besöka den där Renen och hennes nya kissekattungar. Och oj vad jag smalt (smälte?). Som en kvinna med sprattlande modershormoner som får se en bebis (och ska hålla på och lukta på huvudet och ha sig) blev jag när jag såg de små liven, och ville aldrig gå därifrån. Jag tror J blev orolig att jag skulle överge honom och flytta hem till Renen.

Imorgon ska jag uppsatsa (ja det är ett nytt verb) hela dagen på bibblan, och på torsdag och fredag ska jag till Danshögskolan. På torsdag står det ”rörelseanalys” på schemat, och på fredag står det (håll i er nu) ”folkdans”… Aningen oroväckande… Jag tror jag får återkomma med mer information. Nu har jag ju dessutom en så himla flashig mobil så nu kan jag ju blogga direkt från den när jag sitter på tunnelbanan eller så. Jag måste testa.

På återseende (från mobilen)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0