Still fnatt!

En stor känsla av myspys har infunnit sig på Gärdet! För igår var det första advent, vilket firades med lite pyntande, glögg, pepparkakor med ädelost, pepparkaksmuffinsbak, och det bästa av allt: Sunes jul! Ett av de bästa avsnitten, avsnitt ett där Rudolf sjunger Stilla natt. Det är lika roligt varje gång. Jag tror till och med att han har ännu värre sångröst än vad jag har.
Mitt pynt blev jättefint, jag köpte kanelstänger och stjärnanis på Granit, och torkade apelsinskivor, som jag pyntade adventsljusstaken med. Och i smyg utan att J har märkt det har jag satt lite tallris i en kruka och hängt i 3 små rosa minijulgranskulor. Hahahaaa det blir roligt när han upptäcker det. Jag har till och med köpt en hyacint! Men jag tog mig nog vatten över huvudet (haha) för jag har inte så gröna fingrar, så jag fick ringa till mamma och fråga hur man tar hand om en sådan blomma. Den luktar ju så ljuvligt juligt!
Nästa helg ska vi pynta mer, då åker tomtarna fram! Då ska jag fota lite och lägga upp!
Nu ska vi åka och storhandla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0