Vuxna människor

Det är en fin känsla det här, klockan är 16.35 och det är fredag. Denna vecka känner jag mig precis lika förnöjd som ni heltidsarbetande för det har inte varit mycket annat än plugg och jobb måndag-fredag, med små undantag. Så det ska bli finemangers att stänga repan för dagen och ge mig ut i höstsolen ...och ner i tunnelbanan.

Ikväll ska jag hem till Karro för en trevlig liten hemmakväll med mat, vin och Idol. Och imorgon ska jag nog leka med min storebror.

Jag måste bara ventilera mig lite här... Alltså jag slutar aldrig förvånas över vuxna människor som inte agerar som vuxna människor. På eftermiddagarna här på jobbet brukar jag gå igenom alla konferensrum i lokalen och liksom fixa till dem, se till att det finns block, pennor, sladdar, glödlampor osv. Det jag däremot kan tycka att man inte borde behöva göra är att skjuta in stolar efter folk, ta reda på halvdruckna kaffekoppar och slänga använda servetter. Nu ingår ju detta i mina arbetssysslor så jag klagar inte. Jag bara funderar över hur man är uppfostrad när man inte plockar undan efter sig. Konfunderad är vad det gör mig. Mina barn ska ALLTID skjuta in stolen efter sig. Och plocka undan det dom tagit fram! 

Nej hörreni ni får ha er en himla trevlig helg! För det ska jag. Som alltid! Jag är väldigt lyckligt lottad med trevliga helger.



Ibland bara älskar man giraffer alltså...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0