Ost, vin, tapas och så lite vårkänsla!

 

Jag skiter i vad ni säger, för idag är det VÅR för mig! Hurra! Men jag fattade det inte förrän sen eftermiddag. Jag har tillbringat hela dagen vid köksbordet framför datorn pillandes på uppsatsen, och i tvättstugan, inte gott anande om vad som väntade mig där ute. Men framåt eftermiddagen började den där välbekanta, underbara, fantastiska, efterlängtade solen lite sådär försynt titta fram. Så jag bestämde mig för att ta mig en liten promenad i all min ensamhet. Alldeles våghalsig kände jag mig då jag bara tog på mig ett par jeans, utan strumpbyxor eller tights under. Så tog jag bara en tröja på mig under jackan, en sjal istället för stickad halsduk, och inga handskar och ingen mössa. Men solglasögon minsann, det hade jag! Så gick jag ut. Jag vet inte hur jag ska beskriva det, det är för mycket. För mycket känslor, för mycket lycka, för mycket värme i hjärtat för att ens försöka börja beskriva hur lycklig jag blir när jag inte fryser utomhus. Det var varmt ute!!! Solen, jag älskar dig. Jag kunde inte få nog, så efter kvällsmaten tog jag med mig min pojk ut på en ny promenad, ut på gärdet, förbi hästarna, in i skogen. Och det var sköööönt ute fast att det var kväll! Lycka.

I helgen var jag i Örebro för en kvickvisit fredag till söndag. I lördags var det ju som nämnt Ost- och vinmässa på Örebro Slott. Det var verkligen superduper, och det var inte utan att man kände sig lite tipsy när vi gick därifrån. Jag lärde mig till och med ett och annat, bland annat att det finns ett himmelskt mousserande jordgubbsvin (Fresita) gjort på äkta jordgubbar, och att om jag vill ha ett gott vitt vin som inte smakar som något som runnit ut från katten ska jag leta efter Europeiska Chardonnays. En givande OCH rolig afton med några av de finaste tjejerna, vad mer kan man begära? Kvällen avslutades på Indigo med underbar tapas och husets röda som inte kunde mäta sig med de viner vi provade tidigare.

 

 


Tack ska ni ha gullungar för en finfin eftermiddag och kväll!


I söndags firade jag denna lilla gulletussa Leia som fyllde hela tre år. Jag vet tiden går fort, tur att ens egen ålder står stilla. Tjuga glajjer va, som hon såklart fick av sin favoritfaster.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0