Välkommen tillbaka till uteplatsen, herr Grill

God måndag på er! Veckan inleds med träning och hemmaplugg. Här i storstaden är vädret finfint idag, så efter mitt eftermiddagskaffe och min eftermiddagspluggstund måste jag nog ge mig ut i förvåren. Men jag vet inte riktigt vad jag ska göra, att bara flanera planlöst själv är inte så kul. Att powerpromenera är struket eftersom jag just har duschat och inte tänker göra det en gång till idag. Kanske hitta någon trevlig bänk coh sätta mig bredvid en liten pensionär och läsa en bok kanske? Att gå ut är ganska obligatoriskt i alla fall. Och utnyttja dessa sista "lediga" veckor till fullo.

Imorgon däremot ska jag jobba. Jag ska göra ordning goodibags och välkomna gäster som ska på ett event på Hotell Rival. Och på torsdag ska jag jobba i den gamla hederliga receptionen hela dagen. Josefine, kan du hoppa in, nu är du plötsligt behövd igen under en dag? Javisst säger jag och sätter mig snällt i receptionen och ler. Vad gör man inte för lite penning.

I helgen bjöd vi Renen och hennes pojke på middag och spelkväll. Himla kul det där med sällskapsspel, jag tröttnar aldrig. Och där jag hittat ett par som håller med mig. Och som vanligt när man sitter och har det trevligt hemma så slinker både ett fjärde och femte glas ner i strupen, så i lördags blev det därmed en mysig myskväll med min älskling. Och igår välkomnade vi våren lite till, lade upp vinterjackor och vinterskor på vinden och TOG NER GRILLEN!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0