Feel Unique

God morgon! Idag gick jag nästan upp i ottan, det känns som otta för att vara en "ledig" dag i alla fall. Halv åtta vaknade jag till liv, och nu efter en stadig frukost (ägg, mackor och smoothie, det känns rätt stadigt) sitter jag återigen och väntar på att den ska sjunka så att jag kan gå och bli stark på gymmet, och till Ica för att hämta ut paket! Alltid lika spännande, oavsett om man vet vad det är i. Denna gång väntar ett schampoo som jag beställt från www.feelunique.com, där en flaska Redken går på ynka 130 riksdaler, ganska stor skillnad mot Sveriges överpris. Fri frakt dessutom. Den ni!

Det känns väldigt fint att gå upp i tid fastän man inte måste. I vanliga fall brukar jag ha väldigt svårt att motivera mig till att gå upp på morgonen när man liksom inte har någon tid att passa, men nu går ju älsklingen upp för att jobba, och min gullegulliga vän Solen lyser in och förgyller morgonen. Åååh vad jag längtar sjukt mycket tills vi kan äta frukost på uteplatsen. Då ska jag försöka komma ihåg att ta kort på vår fantastiska omtalade uteplast, tror jag har sagt att jag ska göra det en sidådär fem gånger.

Resten av dagen kommer sedan att ägnas åt plugg, och imorgon ska vi ha vår första intervju för uppsatsen. Jag tycker faktiskt att det är en ganska angenäm upplevelse det här med att skriva C-uppsats. Vi har ju just skrivit en B-uppsats, samt en förberedande liten ministudie, så det känns som att vi har full koll på grejen nu. Jag har blivit väldigt uppskrämd när folk har pratat om hur hemskt det är, men än så länge har jag inte slitit mitt hår. Den värsta delen - teori - är redan över, och det som väntar nu - datainsamling och resultat - ska bli kul, sedan kan jag visserligen tänka mig att analysen kan komma att kännas trög och lite trist, men vad fasen då är det vår! Då kan ingenting förstöra mina vårkänslor! Då är det vårjacka, vårskor, solglasögon och solsken som gör en pigg och lycklig! Hurra! Längt längt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0