Morgonpromenad har guld i mun

Idag har jag en sådan där dag som jag hade förr i tiden, typ för ett år sedan. Då hade jag massor av sådana här dagar. Jag är "ledig" en vardag. Det har jag inte blivit bortskämd med denna termin. Men idag är det inget jobb, uppsatsen ligger lite på is tills vi gjort alla våra intervjuer så att vi har något att jobba med, och en nedrig statistikuppgift är nästan färdig. Jag ska bara småfixa lite med den idag. Därav citationstecknen: "ledig". Ledig är man bara på helgen. Den är helig. Jag har nästan aldrig pluggat en helg under mina (typ?) fem år som student, jag har liksom bestämt mig för att ha pluggfria helger, och det har ju gått finemangers!

Idag har jag tjyvstartat lite med att välkomna våren. Just idag är det ju ett nedrigt väder med stormvarningar och allt vad det heter, men jag har hört rykten om att våren snart är här. Och eftersom vi bor trångt här i vår lilla etta på Upper East så känns det helt fantastiskt underbart att lägga undan saker. Så de tjockaste halsdukarna, mössorna och tofflorna (nej mamma inte sockorna du har stickat, de sitter fastklistrade på fossingarna fram till maj) har åkt upp på vinden och lämnat utrymme för luft. Men där tar det stopp, jag vågar mig icke på att lägga undan alla varmheter, onej. Lite realistisk måste man vara.

Imorse efter frukost passade jag på att ta mig en promenad medan det var sol och relativt vidstilla. Vilken grej! Vad pigg man blir av morgonpromenader, det ska jag göra oftare! Sedan har jag städat, matat fisken som vi vaktar i en vecka (spännande va?), och småslöat lite med gott samvete. Nu ska jag plugga, sedan ut på ny promenad och hämta brorshunden på dagis, och sedan tvätta. Ibland känns det så bra när man får så mycket gjort på en hemmadag. Allt på grund av morgonpromenaden vill jag tro, jag fick liksom en energipuff där. Heja morgonpromenaden!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0