Soooolen är här, och lyser frid på jorden. Glädjen är stor! Lalala.

Yeees! Tänk vad några ord kan göra mig lycklig ända in i själen. Alldeles just så avslutade TV4:s väderflicka (kvinna) sin rapport med dessa ljuvliga ord ”Våren står inför dörren”. Och så log hon lite busigt. 

Idag är det fredag! Det är inte så tokigt. Just nu sitter jag ock väntar på att frukosten ska lägga sig tillrätta så att jag kan ge mig ut i min kära älskade sol, på promenad till gymmet. Sedan är det pluggdag. Det känns så ovant det här med att ha hemmapluggdagar, helt ensam dessutom. Pojkspolingen min har fått jobb nu, så jag känner mig lite som en hemmafru ...förutom lyxen då. 

Det är inte utan att jag är lite stolt över mig själv, som har hållit igång och tränat två gånger i veckan varje vecka under hela 2011. Och jag har hela tiden känt mig taggad. Det är sjukt vad mycket bättre man mår, I tell you! Man blir pigg, glad, och känner att man tar hand om sig själv, underbart! Herregud vad positiv man blir till allt bara den där gullisnuttiga lilla solen kikar fram och påminner oss om att det finns ett hopp om landet!


I helgen har jag för plan att ta det piano. Det känns som att jag har tagit det ganska olugnt de tre senaste helgerna. Puh, man är inte purung längre. Nu ser jag innerligt fram emot att vakna en söndag och känna mig fräsch, det är en underskattad känsla ska jag säga dig.

Nu ska jag lyckligt hoppestudsa ner till gymmet och lyfta skrot så att jag får sådana där manliga tuffa förhårdnader i mina stackars handflator.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0