Avslappnande Yoga?

Alltså det här med yoga. Hur man kan tycka att det är avslappnande övergår mitt förstånd lite. Jag var på en klass igår. Det är var plågsamt, obekvämt och asjobbigt! Förut när jag har varit på yoga eller yogalates har det varit lite småjobbigt, men inte som igår! Jag hade tänkt gå och styrketräna idag, men jag måste nog låta mina muskler vila. Jag gjorde allt jag kunde under passet för att inte grimasera. SÅ plågsamma statiska ställningar! Musklerna darrade, ansiktet grinade illa, jag till och med svettades. Vid ett tillfälle när instruktören böjde sin kropp i sådana vinklar som man typ bara ser på små åttaåriga asiatiska gymnaster gapade jag och trodde att hon skämtade aprillo med oss. Så gjorde alla andra likadant! Jag skrattade gott för mig själv, kände mig som en stelopererad klumpeduns och lade mig på rygg en stund. I övrigt var jag ganska stolt över mig själv att jag stod ut, och kände mig hudra gånger smidigare än innan jag började träna såhär regelbundet som jag gör nu. Men när man ska lägga fötterna bakom huvudet och armarna åt andra hållet, då har jag inte mycket att komma med. Hur som haver så var det väldigt bra träning! Men som sagt, det här med att man ska blunda och slappna av medans man viker och böjer sig i allehanda omänskliga rörelser, och sedan låtsas om att man bara myser. Det vet jag inte riktigt vad jag ska tro om.

Den här Italienresan vi har betalat, verkar ha visat sig vara någon sorts fiffigt genomtänkt smussel från hotellets sida. När vi mailade dem så hade de bara lediga rum en enda helg under hela maj-juli, då med havsutsikt, så att de lade på 25% av priset, vilket resulterar i att erbjudandet inte var så himla bra. När de dessutom håller på med sådana fulheter så får det nog vara. Pengarna kan vi få tillbaka och under helgen ska vi fundera ut något annat underbart resemål att åka till för våra intjänade pengar på nyårsafton!

Nu ska jag ta tag i denna dag och fiffla med min statistikuppgift, transkribera vår intervju vi gjorde igår, och söka ett jobb jag har spanat in. Ett riktigt jobb! Håll tummarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0