Reunion

Förlåååt. Jag har varit en värdelös människa den sista tiden. Jag ska verkligen skriva här oftare från och med nu. Har just läst igenom förra årets blogginlägg, och småskrattat lite åt hur kul jag kan vara ibland. Det inspirerade mig till att skriva här oftare. Det är ju trots allt lite för min egen del som jag skriver här också, för att kunna gå tillbaka och se vad jag gjorde för ett år sedan liksom. Men även för er såklart :)

Okej, det här med "våren"... Jag är inte negativ eller skeptisk, men inte heller sådär orimligt positiv, som de små toningarna som tar på sig skinnjackan och kjolen så fort de bytt almanacksblad till mars. Jag skulle vilja säga att jag är mer realistisk. Jag tänker inte lura i mig själv att det är vår snart nu. Jag blir bara besviken. Så måste jag bli tröstad. Det är så onödigt. Jag har glömt bort litegrann hur det är med vår om jag ska vara ärlig, och funderar lite över om jag kommer komma ihåg hur det är att inte konstant spana ner i backen efter isfläckar, ta en halvtimma på sig innan man är redo att lämna lägenheten påfyllt med två tröjor, strumpisar under byxorna, två par strumpor, halsduk, mössa, vantar och ibland även luva på det. Hur känns det nu igen att inte frysa? Jag blir nästan lite pirrig när jag tänker på det!

Helgen som var var en mycket bra helg. Fredagen var en sådan där god spontanfredag. Den började med After Work på Hotel Anglais. Sedan var det tänkt att jag skulle möta Renen hemma hos oss för en myskväll. Men hungern kröp sig på, så Renen mötte upp oss för att gå och äta. Efter en stunds överhungrigt restaurangletande fick vi till slut en egen liten restaurang (som var en bakficka till den vi försökte få bord på) som egentligen inte hade öppnat än. Men den snälla servitrisen öppnade åt oss, bara oss, ställde ordning bord och välkomnade oss varmt. Underbart. Sedan var det i alla fall tänkt att jag skulle gå hem. Men icke. Kvällen avslutades på topp på Berns. Jäkligt bra kvällar de där spontana när man liksom bara go with the flow, yo.

I lördags kom lilla mamma och pappa på besök och stannade till söndag. Mycket myspys med god mat, vin och spel!

Kommande helg kommer att utspela sig i Örebro. En alldeles alldeles uuunderbar kväll är inplanerad med mina gamla flammor. Vi som hängde i gäng förr i tiden, typ i gymnasiet och några år därefter. Det blir ju inte så ofta vi fem leker nu för tiden när vi bor i tre olika städer. Jag börjar bli riktigt taggad och längtar ovanligt mycket nu. Det kommer bli awsome.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0