Magi och Opponering

Blev den bra??! Antar jag att ni nu undrar. Blueberry Cheesecaken alltså. Och svaret är Jaaaaaa den blev jättebra! En mer utförlig recension, recept och bilder finner du på matvigillar.blogg.se.

Helgen var, som vanligt när vi har familjehelg, superdupermysig. Vädret var fint, vi lekte minigolf, åt gott, spelade spel, drack gott och hade det allmänt gott!

Imorgon gäller det. Vi har opponering på vår uppsats. Jag har inte riktigt tänkt på det förrän nu faktiskt. Men det är ju inte så mycket att förbereda eller bekymmra sig inför, jag vet ju varenda ord vi har skrivit, och kan försvara den som om den vore mitt barn. Värre blir det nästa vecka när jag i min ensamhet ska opponera på en annan uppsats. Det är lite jobbigare, och ganska tråkigt framförallt. Man är ju aldrig så intresserad av att läsa andras verk. Jag känner mig dock ganska bekymmerslös inför dessa moment. Det jobbigaste är ju garanterat över! Nu väntar jobbsökande, filning på CV, anställningsintrevjuer, nervighet. Ojojoj.

Nu i helgen är det äntligen dags! Sedan länge tillbaka har det varit inplanerat att kära Marika, Elin och Karin kommer på besök, och jag hoppas för mitt liv (nästan) att det ska bli fint väder så att man kan utnyttja solen och rosévinet till max! Men det blir naturligtvis kul ändå, till och med om det blir mulet och reng! Men man kan ju hoppas. Det ska bli så underbart kul att få besök här hemma och visa mitt hood.

Igårkväll hamnade vi på ett märkligt ställe. Kvällen började med lite middag och skumpa hos ett par firande kamrater. När vi bestämde oss för att gå vidare hamnade vi av okänd anledning på ett ställe vid Karlaplan som jag har velat gå in på varje gång jag gått förbi. Stället heter Magic Bar. Bara det liksom! Ni hör ju på namnet att det är ett ställe man vill in på och se what's going on. Det som hände var att en trollkarl gick runt bland borden och trollade! Sjukt kul! Jag besitter nämligen en ofantlig fascination för trolleri. En sida av mig blir galen och måste få reda på hur tricken går till, en förbluffad sida av mig är så otroligt impad av magikernas fingerfärdighet, samtidigt som en ytterligare sida av mig gärna vill tro att magi faktiskt existerar. Jäkligt heffa var det i alla fall att man fick sig en egen liten (fast ganska stor) trollkarl vid bordet.


Nu ska jag sätta mig och läsa lokaltidningen (som har ett så flådigt namn som Östermalmsnytt). Önska mig lycka till imorgon! Man tackar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0