Om du vill fnissa för dig själv på tunnelbanan eller bussen...

Som utlovat är jag återigen tillbaka! Har ju som sagt haft en ganska lugn vecka. Man vänjer sig fort vid att jobba mycket. Relativt mycket alltså. Jag jobbade två dagar i veckan när jag var rekryteringsassistent, och trodde att det skulle bli utmattande, men man anpassar sig snabbt. Nu har jag plötsligt hur mycket fritid som helst, men då utnyttjar man den kanske inte till max ändå. Man pluggar liksom inte lika effektivt, dessutom finns det ju ingen annan som är ”ledig” som jag kan dela mina promenader och min eftermiddagskaffe med. Men promenaderna har jag gjort till rena rama fröjden genom att lyssna på Ricky Gervais Show, som alltså är podcasts med Ricky Gervais (mannen i engelska versionen av The Office). För er som även har tittat på An Idiot Abroad, som jag tror att jag har tipsat om, så är även den härliga mannen Karl Pilkington med. Helt underbart roligt. Plötsligt står man där på tunnelbanan med lurarna i öronen och fnissar för sig själv. Jag antar att jag ser rätt rolig ut då. Men det kan jag väl bjuda på, kanske lyser man upp någons dag med ett pillemariskt leende. Hur som haver, ett bra tips att lyssna på. Ladda bara hem Ricky Gervais Show, så blir promenaden eller tunnelbaneturen aldrig tråkig!

Just nu sitter jag och väntar på att få pallra mig iväg till gymmet, herr snickare står för tillfället i hallen och borrar. Och vet ni, han bad till och med om en dammsugare för att direkt suga upp byggdamm medans han borrade! Poäng till honom! Varför han är här är för att en dag när vi kom hem förra veckan låg nämligen hatthyllan med tillbehör på golvet, vilket ser ut som en ofantlig röra när man har en hall på ett par kvadratmeter. Jag är dock glad att det inte hände när jag var hemma, eller när vi låg och sov. Då hade jag nog, som vissa brukar uttrycka det, skitit på mig.

Efter gymmet och efter att jag har skrivit klart mina sidor har jag tänkt att jag ska försöka mig på att baka Leila Lindholms Blueberry Cheesecake, med reservation för att gasugnen mördar den genom att bränna botten och inte grädda den ordentligt. Hoping for the best but expecting the worst. Jag längtar verkligen till den dagen jag inte längre har gasugn. Gasspis är finemangers och jättesmidigt, men det där med gasugn där all värme kommer underifrån var väl kanske inte en jättebra idé. Resultatet kommer (om det inte är katastrofalt) på matbloggen:

matvigillar.blogg.se

Anledningen till denna bakfest är att lilla mamma och lilla pappa kommer på besök i helgen. Det har blivit lite utav en tradition faktiskt att de kommer ungefär den här helgen varje år. Och vädret ska vara fiiiiint! Skönt att ha en lugn och fin myshelg framför sig!

Ha en alldeles fantastisk helg i solen ni med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0