Kort sammanfattning av påsken, Italien och kameler

Nu är det så längesedan jag skrev sist så jag får berätta om den senaste tiden i bilder. Vi börjar med påsken.

Påsken var beyond underbar. Uuuunderbart väder, underbar familj, underbar ledighet, underbar mat, underbara vänner och en underbar fest!




Efter påsken var det bara att åka hem till Stockholm, jobba på mitt nya extrajobb (som bara varade i tre veckor) som rekryteringsassistent. Jättekul jobb och bra erfarenhet! Plugga sluttampen på uppsatsen ett par dagar, för att sedan åka till Italien! Det var en jätelyckad och mysig resa till en liten fiskeby där vi var de enda turisterna, vilket resulterade i en del blickar, pek och skratt åt våra blonda och röda kalufser.



Huvudgatan i vår lilla by Brindisi





Amfiteater i Lecce, en stad vi tog tåget till en dag






Kärlekslås i Lecce





Kyrka i Lecce





Ståtligheter i Brindisi





-"Pesce pesce, very good"
-"Okej, I'll have the pesce" ...


Helgen efter Italienresan tog jag och min älskling en liten promenad över gärdet här på Gärdet, och stötte plötsligt på dessa djur mitt på gärdet.




Mycket chockerande. Senare samma dag var jag med brorsan på Berns och krogshowen "Ljust och Fräscht"  med Fredrik Lindström och Henrik Schyffert. Ännu senare framåt småtimmarna blev jag starstruck på Fredrik Lindström när han stod bredvid i baren, och sade något om att jag nog är hans enda fan under 40 år, samt att jag tycker att han är lite som Will Ferrell, av den anledningen att "jag skrattar bara jag ser dig". Jag vet inte hur han tog det. Hoppas han blev smickrad i alla fall. Mina intentioner var ju goda. Sedan kände jag att jag var tvungen att berömma även Schyffert som stod bredvid och sade något så smart som "...och du... du är ju också kul"... Suck.



För övrig så är uppsatsen inlämnad!! Mer om det imorgon, lovar att jag ska hålla denna sida lite mer uppdaterad nu, innan det allvarliga livet sätter igång med heltidsjobb. Nu ska jag åka till Univeritetet och låna några böcker inför en uppgift som ska göras innan jag kan ropa hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0